DB vaicā uzņēmējam, vai Dobeles pilsēta ir draudzīga velobraucējiem?

DB vaicā uzņēmējam, vai Dobeles pilsēta ir draudzīga velobraucējiem?

Kas pašvaldībai būtu jāuzlabo?

Kā konkurē velosipēdi ar elektriskajiem skrejriteņiem uz veloceliņiem?

Vai tas ir labi, ka “Bolt” noma pieejama Tukumā un Jelgavā, bet pagaidām nav Dobelē?

Vai Dobeles pilsētā pietiek novietņu, kur pieslēgt velosipēdus – gan vietējiem, gan tūristiem?

Kādas Jums ir ziņas, vai garnadži bieži iekāro “Barons Velo” divriteņus?

Es varu komentēt sekojošo:

1. Dobeles pilsētas infrastruktūra jau ilgstoši, vairāku gadu garumā, tiek veidota draudzīga ne tikai gājējiem, bet arī velo braucējiem, ar platām ietvēm un iespēju izmantot arī brauktuves. Pašvaldības iespējas tāpat tiek balstītas uz budžetu, līdz ar to, domājams, iespēju robežās pašvaldība noteikti iegulda savus līdzekļus, lai attīstītu pilsētu par velo braucējiem draudzīgu un ērtu.

2. Runājot vispārīgi blīvi apdzīvotās teritorijās, kur ietvi izmanto gājēji, riteņbraucēji un elektro skūteru vadītāji, visdrīzāk, visiem ir jāspēj pielāgoties, lai izmantotu infrastruktūru, bet Dobeles kontekstā gribētos teikt, ka velo braucēji ar elektro skūteru braucējiem uz ietvēm/velo celiņiem nekonkurē, bet mierīgi var līdzās pastāvēt.

3. Jelgava ir valstspilsēta, līdz ar to Jelgavas un Dobeles apmērs nav mērāms ar vienlīdzības zīmi saistībā ar “Bolt” nomas pieejamību. Iespējams, Tukumā iedzīvotāji neizmanto velosipēdus tik daudz ikdienas vajadzībām, līdz ar to “Bolt” nomai šī pilsēta ir interesanta. Dobeles un apkārtnes iedzīvotāji, braucot ar velosipēdu, noteikti ir kustīgāki un sportiskāki, jo neizmanto tik daudz elektro skūterus.

4. Velo novietnes Dobelē ir pie pašvaldības un valsts iestādēm, pie veikaliem, autoostā, pie skolām, bērnu rotaļu laukumos, kur ikdienā cilvēki arī izmanto šīs novietnes. Līdz ar to gribētos teikt, ka tās ir pietiekošā skaitā.

5. “Barons Velo” velosipēdi netiek ražoti masveidā, tie ir individuāla dizaina, līdz ar to unikāli pēc savas būtības, jo otrs identisks velosipēds nekad pretī nebrauks. Līdz ar to tie ir vieglāk atšķirami uz kopējā masveidā saražoto velosipēdu fona, kas, domājams, garnadžiem tos padara ne tik interesantus kā standarta jeb masveida produkciju. Bet, protams, pāris zādzību gadījumi ir bijuši, kas vienmēr beigušies ar laimīgām beigām un velosipēdu atgūšanu. Tādēļ vienmēr iesakām klientiem pēc velo iegādes velosipēdus reģistrēt CSDD, kur tiek ievadīts velo rāmja numurs, ielādētas tā fotogrāfijas, un no CSDD saņemta uzlīme par velo reģistrāciju CSDD, kas šādos gadījumos palīdz atpazīt velo un to ātrāk atrast.

Arvīds Borherts-Smiļģis

Valdes loceklis / Member of the Board

SIA BS bicycles / Barons Velo

Biedrība “Barons Dara”

E-pasts: bsbicycles@inbox.lv, baronsvelo@gmail.com 

Mob.t.: +371 28631913

Web: www.baronsvelo.lv, www.e-velobode.lv

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Atbildēt