
“Dobeles Balss” redakcija nolēma painteresēties, kāda ir pašvaldības iniciētās programmas reālā atdeve. Atbildes meklējām pie Montas Mantrovas, DPIUAC vadītājas.
Kāda ir Jūsu programmas primārā mērķauditorija?
“Dobele Dara” mērķauditorija – pašu novada iedzīvotāji, viesi un tūristi. Dobele rada un rāda gudri – mēs vēlamies, lai ikviens uzzina par mūsu amatniekiem, mazajiem ražotājiem, prasmju, tradīciju un iemaņu pārzinātājiem.
Kā Jūs nodalāt pasākumus, kas attiecas uz mazā biznesa atbalstu un uz pieaugušo izglītošanu?
Dobeles PIUAC par mazā biznesa atbalstu atbild Uzņēmējdarbības atbalsta struktūrvienības kolēģi, savukārt par pieaugušo izglītošanu atbild apmācību procesa koordinatore.
Vai Jums ir dati, cik amatniekiem un iesācējiem uzņēmējdarbībā jau esat palīdzējuši 10 gadu laikā?
Ar šiem datiem iespējams iepazīties Dobeles novada pašvaldības ikgadējos publiskajos pārskatos.
Vai Jūs šai programmai esat piesaistījuši arī ES Struktūrfondu līdzekļus vai atbalstu no Zemgales reģiona padomes?
Ja jautājums ir par dobeledara.lv kā par programmu, tad atbilde ir “nē” – šī programma ir izveidota, izmantojot pašvaldības ieguldījumu.
Vai “Dobele Dara” jau ir kļuvis par sinonīmu visiem radošajiem, rosīgajiem dobelniekiem?
Komunikācija, socializēšanās un kontaktu veidošana ar katru gadu aug. Tomēr tā ir katra uzņēmēja brīva izvēle – vai pievienoties Dobeles novada mājražotāju, amatnieku, uzņēmēju un zemnieku uzņēmējdarbības veicināšanas kustībai, vai nē.
Vai aprakstu & interviju veidošanā par Jūsu dalībniekiem tiek izmantota profesionālu žurnālistu palīdzība?
Intervijas un aprakstus veido Dobeles PIUAC darbinieki, kas nav profesionāli žurnālisti.
Cik Jums nāk klāt interesentu – dalībnieku vidēji mēneša vai gada laikā?
Aktualizējot informāciju interneta mājas lapā dobeledara.lv, izveidoti jau aptuveni 134 profili, kas sadalīti sadaļās – IZGARŠO, PIEDZĪVO, SAIMNIEKO, ROTĀJIES. Gada laikā tie ir aptuveni 10 līdz 15 profili.
Vai ir kādas neveiksmes, ko nācās labot, jo visu pirmsākumos noteikti nevarēja paredzēt?
Grūti atbildēt uz šo jautājumu, jo sākotnējā komanda, kas strādāja pie dobeledara.lv izveides, ir nomainījusies.
Vai Jūsu novērojumi liecina, ka gadatirgu un cita veida izbraukumu tirdzniecība ir kļuvusi populārāka un kalpo par krietnu atspaidu amatnieku, mājražotāju u.c. produkcijas realizācijā?
Gadatirgi ir kļuvuši populārāki, par ko liecina amatnieku un mājražotāju dalībnieku skaits, kas, piesakoties tiem, ir nemainīgi augsts. Arī paši mājražotāji veido savus izbraukuma tirdzniecības grafikus, lai produkcijas noiets un klientu pieejamība produktam būtu vieglāka.
Vai “Dobele Dara” ieguldījusi pūles kopēja produkcijas vai suvenīru veikala izveidē, kā tas ir noticis piemēram Talsu novadā? Varbūt mums vienkārši par to pietrūkst informācijas…
Uzklausot dažādus viedokļus par šādu mājražotāju/amatnieku veikala izveidi (ņemot vērā Jelgavas novada, Skrundas ne pārāk labo, tomēr arī labo Kuldīgas pieredzi), sarunas un diskusijas ir notikušas, tika pārrunātas sadarbības un arī iespējamo telpu iespējas, kas tomēr nav vainagojusies ar produkcijas veikala izveidi Dobelē. Viesošanās reizē Valmieras novadā un Rūjienā tika gūts ieskats REKO Valmieras tirdziņa konceptā, bet, mēģinot šo ideju iedēstīt Dobelē, diemžēl, no darītājiem netika gūta atsaucība šādas idejas attīstībai. Dobeles Amatu mājā tajā pašā laikā ir pieejami Dobeles Amatnieku biedrības ražojumi.
Kas ir jaunā, pilnveidotā “Dobele Dara” zīmola autors?
“Dobele Dara” zīmola koncepts izstrādāts dizaina studijā WIG 2017. gadā.
Vai būs kādas nedēļas šovasar, kad Jūsu darbinieki masveidā ies atvaļinājumos un pakalpojumi nebūs pieejami?
Ja runa ir par Dobeles PIUAC sniegtajiem pakalpojumiem, tad tas varētu būt saistīts ar koprades tehnoloģiju telpām OpenLab, kur strādā viens speciālists – datorgrafiķis, un jā – līdz 5. augustam šis kolēģis ir atvaļinājumā.
Kādu praktisku atbalstu Jūs sniedzāt, lai sekmīgi norisinātos “Mājas kafejnīcu dienas 2024” Dobeles novadā?
Dobeles novada Tūrisma informācijas centra darbinieks ir “Māju kafejnīcu dienu” koordinators, kas, pirmkārt, jau uzrunā un iedrošina potenciālos dalībniekus, apkopo un iesniedz organizētājam dalībnieku piedāvājumu, vienlaicīgi rūpējoties, lai tas atbilst visiem izvirzītajiem nosacījumiem – respektīvi sniedz visu nepieciešamo informāciju saistībā ar MKD pasākuma norisi – galvenā saite starp pasākuma organizatoru un dalībniekiem. Tāpat Dobeles novada pašvaldība ir galvenie pasākuma reklamētāji gan sociālajos, gan citos medijos, kā arī nodrošina pasākumu dalībniekus ar nepieciešamo inventāru – nojumēm, norādes zīmēm, drukas pakalpojumiem u.t.t.
Paldies par sniegto informāciju!
Iztaujāja A. Deģis, foto no DB arhīva